Dit is werken!

9 februari 2015 - Bakau, Gambia

Even snel een berichtje want de electriciteit ligt en steeds uit. Vandaag heel drukke dag gehad. Werkte met de dokter, moet je je voorstellen als een huisartsenpost. Eerst meegekeken en toen vroeg hij mij wat de diagnose was en toen dacht hij: dat kan ze zelf ook wel. Help!! In een klein kamertje, hij een patiënt zien, dat houdt in dat er meerdere mensen binnenkomen, en ik een patiënt zien, ook met deel van de familie. Nou, dan wil een klein hokje snel vollopen! Dus verhaal aanhoren, eventueel laten vertalen want mijn Madinka is nog niet wat het wezen moet, dan diagnose bepalen endan medicijnen voorschrijven.ik heb me af en toe nog wel even laten controleren want ik ben toch echt geen dokter! Veel malaria patiënten, dat kan ik nu wel onderscheiden maar ook veel wonden en ringworm. Ook heb ik nu een eigen winkeltje aan huis, doordat het zo'n klein hotelcomplex is weten de mensen wat ik doe, welke toerist wordt nu elke dag opgehaald en weer thuisgebracht. Vandaag gind de Engelse lichting naar huis en gisteren kreeg ik al een zak vol spullen die ze niet meer meenamen. Handgel, maandverband, scheerschuim en nog veel meer maar alles is welkom, dat heb ik vandaag meegenomen naar het ziekenhuis. Toen ik thuiskwam stond er alweer een zak vor de deur! Zo aardig! Ik lijk Humanitas wel, ach mijn naam zit in dat woord dus zal wel zo moeten zijn. Nu lekker bijkomen en morgen weer een dag, zien wat het dan gaat worden!

1. Hennie:
    9 februari 2015
    Ha dr. Anita, wat een ervaring zeg, fantastisch! HumANITAs hoe kom je erop haha... Njoy!
  2. Wilma:
    9 februari 2015
    Niks geen zuster Clivia maar dokter Anita, haha en dan ook nog een winkeltje. Daar was je bij ons ook al zo dol op......ik hoor het je nog zeggen..."wie past er even op mijn winkeltje, dan kan ik even pauzeren (lees sigaretje doen)". Nu nog een bakkerijtje en dan heb je alles! Haha. Veel succes. X
  3. Lolita:
    9 februari 2015
    Nog even en je wordt ondernemer van het jaar....al je talenten komen nu naar boven. .denk dat ik bij je kom wie weet wat het oplevert..liefs je zusje. .xx
  4. Edwin:
    9 februari 2015
    Hoi Anita...Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar!
    lekker dingen doen waar voor je bent gekomen...zet hem op en nog veel plezier! Groetjes uit de drukkerij.
  5. Anja:
    9 februari 2015
    Ha, serieuze zaken!! Goed bezig!!! Trots op oe!
  6. Ruud Gerritsma:
    10 februari 2015
    Hoi Anita, even de groeten uit Brabant. Goed bezig daar!! Erg leuk om je verhalen te lezen. Dikke kus, Doris en Ruud
  7. Ingrid:
    10 februari 2015
    Wat hebben wij het hier in ons kikkerlandje toch vreselijk goed. Jouw verhalen doen je dat weer beseffen. Het is te hopen dat er nog busladingen toeristen langs komen met heeeel veel spullen die jij kunt gebruiken.
    Blijf genieten
    Knuffel xxx