Opgesloten in de vrije natuur

7 augustus 2017 - Serengeti National Park, Tanzania

Aangekomen bij de maasai, als je hun land betreedt zie je de mensen veranderen in lange dunne mensen met de beroemde rode kleding. Aangekomen in de logde kregen we instructies. Na het diner werd je naar je tent gebracht door een Maassai met pijl en boog. Daarna mocht je je tent niet meer verlaten omdat er Van alles rond de tent spookt, dacht dat dat wel mee zou vallen. In de tent lag een fluitje die je moest gebruiken als je toch de tent uit wou. De eerste nacht hoorden we hyena's en nijlpaarden naast de tent knorren. De volgende ochtend moest je voor de tent gaan staan en werd je opgehaald. Nou, dat deden René en ik dus niet, gewoon op pad naar de logde. De andere gasten haakten bij ons en en op een drafje onder het geknor van een nijlpaard naar de logde. Ineens was er een hard geluid, we schrokken ons wild! Daar zou je het hebben! Een nijlpaard in aantocht! Bleek de generator aan te slaan! We waren in ieder geval goed wakker! Wat een schrik! Na het ontbijt in de safariwagen op echte safari. We hebben Van alles gezien. Mochten de wagen niet uit alleen op een veilige plek mocht je, als je plassen moest achter de auto gaan zitten. Net nadat we een cheeta gespot hadden die net een prooi gevangen had, gebeurde wat je niet wilt! De auto kreeg een lekke band en we moesten er allemaal uit! Daar sta je dan, temidden van de gnoes, buffels en een cheeta op afstand, gezellige boel! Gelukkig hadden de mannen met kortdaad optreden van de René de boel weer snel gerepareerd. Het was een echte safari, dat kun je wel stellen! Vannacht nog wakker gemaakt door twee grazende zebra's naast de tent.

1. Lammie Ubels-Breeuwsma:
    7 augustus 2017
    Ha,ha moeilijk om de regie niet meer in handen te hebben. Voor de tent wachten tot je opgehaald wordt. Niets voor Rene. Super mooie belevenissen weer.
    G. Lammie
  2. Anita:
    7 augustus 2017
    Wow Anita, weer een spannende dag. Leuk om je/jullie blog te lezen! Kus, Anita
  3. Evert:
    8 augustus 2017
    hoi anita het is wel weer spannend hoor ik wel en dan met de leeuwen op de achter grond en dag ook nog een lekke band groetjes
  4. Ingrid:
    8 augustus 2017
    Hoi Anita,
    Tjonge jonge wat een avonturen allemaal zeg! Saai is het in ieder geval niet. Leuk om de blog te lezen en zo een beetje met jullie mee te reizen. Nog heel veel plezier! Liefs Ingrid
  5. Gerritje😉:
    10 augustus 2017
    Zo, nou jullie vervelen je niet met deze mooie avonturen. Wat al een hoop beleefd en gezien. Liefs Gerritje