Rustdag

3 augustus 2017 - Jinja, Oeganda

We zitten nu aan de monding van de Nijl, hebben nu een rustdag. De helft van de groep is aan het raften, laat moeders maar thuis want ik zit waarschijnlijk meer in de Nijl dan op de Nijl, moest toch nog wat administratie doen en dat is best gezellig met wat baby aapjes om me heen. We zitten in een prachtige logde en slapen in tenten die de naam tent niet mag hebben, alles erop en eraan. René heeft net zijn wasje gedaan, spijkerbroek en korte broek en wou zijn andere korte broek aantrekken, jammer dan, die heeft hij niet bij zich, hij dartelt nu rond in het restaurant in zijn onderbroek, moet kunnen. Voor leuke foto's kun je de Facebook site van motorsafaries bekijken. Ennnn mochten er rare spelfouten in mijn bericht staan...... hij maakt er soms zomaar wat van en ik corrigeer maar hij pakt dat niet op, ik kan ermee leven, hoop jullie ook!

1. Rien Stegman:
    3 augustus 2017
    Prachtig Anita! Ter info. De Nijl ontspringt als Blauwe Nijl in Ethiopië aan het Tanameer en als Witte Nijl aan het Victoriameer. Het Victoriameer bevindt zich tussen de drie landen Oeganda, Kenia en Tanzania. Jij zit dus aan die Witte Nijl. De Witte Nijl stroomt vervolgens van hieruit via Zuid-Soedan naar Soedan, waar de beide takken bij de hoofdstad Khartoem samenkomen. Daarna stroomt de rivier door Egypte naar het noorden, om ten slotte in een ruime delta uit te monden in de Middellandse Zee. Veel plezier en pas op met zwemmen :)
  2. Anita:
    3 augustus 2017
    Dank je lieverd!!!! Zit toch wel een beetje aan de Nijl, de witte hahaha