Huiswerk

10 februari 2015 - Bakau, Gambia

Alweer een werkdag voorbij! De tijd vliegt! Vandaag weer bij de dokter gezeten, begin aan de gewoonten en werkwijze te wennen. Schrijf alles op want ze hebben hier andere ziekten en gebruiken andere medicatie en ze noteren alles anders, dus notities maar meegenomen naar huis en alles geordend en proberen te leren, niet zo'n straf hoor want ik heb het lekker zittend in de zon bij het zwembad gedaan. Waar ik gisteren nog dacht: ze gaan hier voor een drup aan de neus naar de dokter, snap ik het nu! Hoofdpijn en algehele malaise zelfs zonder koorts duidt vaak op malaria en na laboratorium onderzoek te hebben gedaan blijkt dat het heel vaak malaria is, dus maar goed dat ze zo snel aan de bel trekken! Er werd mij vanochtend gevraagd of ik ook wel nachtdiensten wil draaien. In eerste instantie dacht ik, waarom niet een keertje maar toen ik hoorde dat er dan heel veel muscito's zijn en dat vannacht de tas van een verpleegkundige door een rat is kapotgebeten weet ik het nog niet. Aan de andere kant: ' s nachts worden de meeste babietjess geboren, dat is ook wel weer leuk! Maar eens even over nadenken. Verder gaat alles goed, Vanavond ga ik dineren! Ik heb een tentje gevonden waar ze frikandel speciaal verkopen! Het water loopt me nu al in de mond. Niet teveel van eten want daar krijg je " dikke kop" van hahahaha. Ik vind jullie reacties zooo leuk om te lezen! Beetje thuis in den vreemde ( doe net of ik al maanden weg ben!!!)  Maar alleen is inderdaad alleen, verveel me niet maar zo is het wel.

1. Hennie:
    10 februari 2015
    Ha kanjer, zo te lezen heb je jezelf al weer 24/7 onmisbaar gemaakt. Ze kunnen je zelfs al 's nachts niet meer missen. En wat die frikandel speciaal betreft.. je kan het hebben hoor meid. Leuke foto's bytheway. Ik ben nog steeds super trots op je! Dikke knuffel Hennie
  2. Gerlien hoogland:
    10 februari 2015
    Hoi anita, nou zo te lezen ga je lekker..moest lachen om je verhaal dat je uit eten gaat..heerlijk hoor frikadel!!
    En wat voor jou geldt geldt ook voor hier...leuk om je berichtjes te volgen.
    Geniet nog maar een poosje.
    Groetjes.
  3. Lammie:
    10 februari 2015
    Lijkt me leuk een nachtdienst, spannend met die ratten !!
    Beetje muggen erbij, gezellig. Ik zou het doen !!
  4. Suzan Groothus:
    10 februari 2015
    Ik zou denk ik die nachtdienst maar overslaan.
    Muggen en ratten zijn niet mijn lievelingsbeesten, dan maar wat minder geboorten meemaken.
    Geniet van die overheerlijke frikandel speciaal!!!
  5. Ingrid:
    10 februari 2015
    Ik ben het met Suzan eens. Je moet het niet overdrijven. Maar jou kennende...... ga je vast nog wel voor de bijl haha. Hebben ze ook een lekker patatje bij je frikandel?
  6. Jack van den Berg:
    10 februari 2015
    Grappig, zit je helemaal in diep Afrika en ga je dineren met als hoogtepunt een frikandel speciaal! Thuis woon je tegenover de Febo. Maar ik snap het heel goed, hoor. Ik zou daar ook voor gaan ;-) Nogmaals, kanjer, respect en ik vind het erg leuk om van je avonturen te vernemen. Groet'n Jack
  7. Richard:
    11 februari 2015
    Ha Anita, ik vind het superleuk iedere dag met een ochtendverhaal van jou te beginnen over de vorige dag. Zo ben je er toch nog iedere dag bij!
    Mooie en bijzondere ervaringen doe je daar op zeg!! Gtz Richard
  8. Harjet Heres:
    11 februari 2015
    Hoi Anita,

Ik zou toch voor de nachtdienst gaan.... Je moet alles mee gemaakt hebben, nietwaar?
    Gewoon goede zaklamp mee. Om te schijnen en te meppen!
    Die bevallingen lijken me heel mooi om mee te maken. Is de voortgang net als hier? zuchten, zuchten en ontsluiting meten? Of gebeurt daar veel op gevoel?
    Nog gegeten bij die nieuwe tent aan de hoofdweg?
    En is de zon goed aanwezig? Je zult wel een aardig kleurtje bij gebruind zijn. Bij ons is het weer kwakkelen. Gelukkig geen (nacht)vorst meer (hoeven we niet meer met emmers water te slepen voor Olaf).
    Succes en ben benieuwd of de nachtdienst door gaat.
  9. Alita:
    18 februari 2015
    Wel leuk om een paar nachtdiensten mee te maken, zeker als er dan veel van die kleine hummeltjes worden geboren... zoooo schattig :-)
    Lekker in de zon leren, heerlijk toch!!

Smaakte de fikandel speciaal net zo lekker als hier in Nederland? haha