Nieuwe werkplek en op fietse!

4 februari 2016 - Bakau, Gambia

vandaag met Farms naar school geweest, en dat was bijzonder en geweldig! In Nederland had ik al wat rond gegoogled  en kwam een heel mooi project tegen van een Gronings echtpaar. Laat dat nu de school zijn waar we heengingen! Zo mooi en goed georganiseerd! Mocht direct komen werken! Ik wou de combinatie maken tussen school en ziekenhuis maar laat ze bij de school nu ook een kliniek hebben! Mag ik ook werken! Dat gaan we dus doen! Ze hebben een eigen ambulance en al het materiaal, spuiten, naalden enz komt uit Nederland! Het is zelfs zo dat als een toerist ziek wordt en aan het infuus moet ze met de ambulance naar het hotel komen om je daar aan het infuus te leggen! Veele te beter! Morgen starten met paaseieren knippen en beplakken. Als er iets moet gebeuren in de kliniek dan de kliniek in. De verpleegkundige/verloskundige werkt ook een paar nachten in de week in het grote Victoria hospital in Banjul en daar moet het 's nachts een gekkenhuis zijn wat bevallingen betreft, dussssss op naar het Victoria! Even een nachtje doorhalen :)) het leuke is dat het dus Holanders zijn, de gehakt stond te pruttelen op de kachel want het werd vandaag Chili con carne met de kruiden van Knorr en ketchup! Ik ben dus met de neus in de boter gevallen! Het mooiste is nog dat het redelijk dichtbij is. Ga nu een fiets huren en dan kan ik elke dag op het fietsje naar het werk, feels like home!!,!

1. Lammie:
    4 februari 2016
    Leuk Anita, schooljuf, verpleegster en verloskundige. Allemaal samen hoe mooi. Zou je in Nederland niet kunnen bedenken. Vindt het super tof wat je doet.
    Groetjes vanuit het natte Veeningen.
  2. Pa en ma Akkerman:
    4 februari 2016
    Je hebt het maar weer mooi voor elkaar. We gunnen het je wel hoor. Treed je ook nog enigszins in de voetsporen van je vader.
  3. Alita:
    4 februari 2016
    Leuk hoor, zo te horen heb je daar een afwisselende baan met meerdere functies