Ben ik weer

5 februari 2016 - Bakau, Gambia

Zat net te kijken en ik zag dat ik jullie alle dagen met een reisverhaal bestook, was dat niet van plan maar er is hier elke dag wel wat te beleven en ik heb genoeg tijd. Loop ik gister op straat komt Farms aanrennen, moest meekomen en hij had al een fiets voor me geregeld, lag boven op de auto, waar vandaan weet ik niet maar veel goedkoper. Vanmorgen dus op de fiets naar het werk. Farms had me gisteren al helemaal uitgelegd waar ik langs moest, dus dat kwam goed! Eerst de Highway over, nou dat valt niet mee, beide kanten drie rijen dik verkeer dus gewoon de kruising op en  de fiets er voor gooien en hopen dat ze stoppen, dan nog twee blokken door het rode mulle zand, ik weet zeker dat ik nog een keer onderuit ga! Krijg al meer respect voor Rene op de motor door de Sahara!( had ik al hoor). Dacht dat ik les ging geven maar werd direct meegenomen door de verpleegkundige, dus de hele morgen in de kliniek gewerkt, hier komt van alles binnen, zal jullie de details besparen maar een diabetes voet hier is toch anders dan in Nederland. Dacht toch echt dat er 5 tenen aan een voet zaten maar hier nog maar twee, triest. ''S middags wou ik naar school maar omdat het gebedsdag was sloot school eerder. Maandag maar opnieuw. Wil maandagnacht een nachtdienst draaien in Banjul maar MIJN MANNEN willen dit niet hebben. Teveel muscito's en dan is de kans op malaria groot zeggen ze. Ik had nog als verweer dat ik pillen slik en deet heb maar ze vonden het geen goed idee, even over denken, het is natuurlijk wel the Gambian experiance.

Verder alles goed, zonnetje schijnt lekker, over de 40 graden dus niet met je blote voetjes in het zand mits je een goede tijd neerzet op de 100 meter.

1. Rien Stegman:
    5 februari 2016
    Geen fiets helen, Anita! :) En jouw tijd over de 100 m wil ik wel eens meten. Heel leuk, jouw blog. Blijf schrijven! Liefs!
  2. Anouk:
    5 februari 2016
    Ik kijk er juist naar uit om je blog te lezen elke dag. Dus keep going! Dikke kus.
  3. Elsa van der Ploeg:
    6 februari 2016
    Ha Anita....Geweldig je verhalen...geniet er erg van...tot van de zomer op de Rozenhof