Moeder wat is het heet!

7 februari 2016 - Bakau, Gambia

En dat is niet gelogen, het is zo verschrikkelijk warm dat de Gambianen zelfs niet op straat zijn. Ik dus wel, lekker rustig maar het is hier dik over de 40 graden.Twee rustige dagen gehad, beetje boodschappen doen, wasje draaien, pinda's uitzoeken, er is altijd wel wat te doen maar ben blij dat morgen de wekker weer om 7 uur gaat. Vroeg uit de veren en in de kleren voor een nieuwe werkdag. We zullen zien wat dat weer gaat brengen. Vooruit plannen heeft hier geen zin, het loopt toch altijd anders. Heb mijn boek maar uit de tas gehaald, geen plaats meer voor, zit nu vol met allerhande medicatie. Ze weten weer dat ik hier ben en iedereen krijgt spontaan overal last van! De een heeft buikpijn, de ander huiduitslag, gisteren kwam er een bij me die kiespijn had en vroeg of ik pijnmedicatie had, eerst een consultje gedaan van: heb je last van warmte of kou op je kies? Heb namelijk wel Sensodine bij me, maar dat was het niet. Ik zei: laat eens even kijken, nou daar hielp geen paracetamolletje meer tegen! Een gat zo groot! Advies: tandarts om te vullen of eruit trekken, nou, die Gambiaan werd spontaan wit van ellende en angst, toch maar paracetamol achtergelaten. Morgen met een tas vol aan het stuur op pad, gazen, dokters handschoenen, pleisters, handgel, potloden en wat niet meer, kan beter een karretje met een ezeltje ervoor meenemen. Zal allemaal wel weer goed komen. En!!, had vandaag voor het eerst echt warm water en een goede straal, heb mijn haar maar eens gewassen, dat was voor het laatst thuis! Knapt een mens enorm van op!

1. Anja:
    7 februari 2016
    Succes morgen, ben benieuwd!! De apen nog dagelijks op bezoek?