Gambiaanse tijd

6 februari 2015 - Bakau, Gambia

Waar ik in Nederland binnen een uur op kan staan en op mijn werk zijn, lukt mij dat hier niet! Volgens mij hebben ze andere uren hier! Ik sta om 07.00 uur op en zet dan direct de douche aan voor warm water, dat duurt lang, als het al komt, nou ja, dan maar springen onder de douche! Dan wandel ik naar mijn ontbijt in de zon, ook op mijn gemakkie en dan moet ik toch nog rennen om mijn taxi te halen! De tijd vliegt voorbij! Vandaag op de apotheek gewerkt , pillen in zakjes gedaan, moesten er 10 in, keek even wat het was en het was multivitamine dus 11 in een zakje is niet dodelijk, maar heb goed geteld hoor! zwangere gecontroleerd, daarna vrouwen gecontroleerd die een week geleden een kindje hadden gekregen, WoW dat zijn er veel! Bloeddruk meten, wegen en een injectie geven. Er zijn hier ook Belgische  studenten, lekker makkelijk voor de taal en ik vroeg of er een toilet was. Antwoord: moet je echt echt erg??? Anders zou ik niet gaan. Mmmhhh aan de ene kant moet je veel drinken wat resulteert in veel plassen, aan de andere kant, weinig drinken is minder/ niet plassen. Uit de twee kwaden, na inspectie, gekozen voor de minst kwade, weinig drinken! Nu lekker weekend, wat zal ik eens gaan doen? Strand of zwembad, ja mensen,, het is hier afzien! Tot schrijfs!

1. Rien Stegman:
    6 februari 2015
    Ha Anita, wat lees ik nu?! Het is helemaal niet afzien daar, afgezien van weinig drinken. Dat zijn 'wij' commando's toch wel anders gewend niet?:) Heel leuk om te lezen, Anita. Je 'mannen van het boek' zijn bij je in je missie. Overigens, Alita doet het heel goed!
  2. Wilma:
    6 februari 2015
    Het enige wat hetzelfde is als hier is dat het weekend is. Ik twijfel ook nog over wat ik ga doen.......1 of 2 truien aan. Haha. Blijf deze leuke blogs schrijven!
  3. Annette herijgens:
    7 februari 2015
    Goedemorgen Anita, via je vriend kreeg ik deze site door waar je reisverslag op te lezen is. Super leuk vind ik dit en ook super knap! Ik ga je volgen!!
    Ik wil je veel plezier en succes toewensen!!
  4. Annette herijgens:
    7 februari 2015
    Ik wou er nog wat aan toe voegen, maar toen was het bericht al verstuurd....

Ik ben degene waar je man/vriend wekelijks zijn krantje koopt en jij die rode pakjes, hihi.....
  5. Chamel van epos press:
    Hoi Anita

Leuke je verhalen hier te lezen je bent goed bezig daar, kun je wel de zon mee terug nemen zodra je weer terug komt, hier is het koud...

Ik wens je de komen de tijd veel zon zee en strand toe en dat je maar veel goede daden mag verrichten.

Ps: mis je de Hollandse pot al?

Groet chamel
  6. Harjet Heres:
    7 februari 2015
    Tja... blijft een probleem, Al die keuzes maken. Maar je kunt altijd het poldermolen gebruiken. Een beetje strand en een beetje zwembad.Boekje er bij en mevrouw is er klaar voor! Niet vergeten de ober te vragen voor een glaasje rode wijn.Even wat anders : Hanneke: is toilet nog erger dan afgelopen zomer?
  7. Lammie:
    8 februari 2015
    Lekker weekend! Inmiddels al weer bijna voorbij. Geniet er maar goed van, lekker opladen voor volgende week. Ik mag werken dit weekend. Voordeel, volgende week een paar dagen vrij. Toilet?? Kan het niet gewoon buiten? Of kruiper er dan allerlei klein beestjes naar binnen!?