Zware dag en bruiloft

20 februari 2015 - Bakau, Gambia

Gisteren was een zware dag op het werk, er gebeurde van alles waar we medicatie voor nodig hadden en dat was er niet,dan is het doen wat je kan doen en hopen op een goede afloop. Thuis even bijkomen En toen op naar een bruiloft. Abdou zijn zus ging trouwen en ik was uitgenodigd, leek me wel leuk! We gingen heen met een local taxi, het is zo dat de groene taxi's voor toeristen zij, de gele zijn local taxi's en dan heb je nog de busjes die goedkoop zijn maar die rijden alleen trajecten. Op naar de bruiloft in een gele taxi, ik dacht, bruiloft, dan maar jurkje met hoge hakken aan want die had ik ook nog in mijn koffer gestopt en je wilt ook wel eens wat anders na drie weken op slippers lopen! Taxi bracht ons naar de compound, ver van de hoofdweg. Daar aangekomen was het al een drukte van jewelste. De oude vrouwen zitten apart,de kinderen spelen en de andere vrouwen zijn aan het koken, midden tussen dit alles zat een grote groep mannen hardop te lezen uit de Koran en te bidden om geluk, gezondheid en wijsheid voor het stel te vragen. De bruidegom heb ik niet gezien, die was er niet, die moest 's middags naar de moskee en daarna zou hij komen. Het was een heel bijzondere ervaring! De oude vrouwen begonnen te gebaren en te praten tegen mij maar ik maakte er niets van. Nu bleek dat ze me wilden knuffelen, vooruit dan maar! Er gezellig bijgezeten en geknuffeld, ze vinden mijn haar hier zo mooi, geweldig!

Op gegeven moment dacht ik, ik wil wel weer naar huis, in de compound is geen taxiplaats en ik zag de bui al hangen, dat wordt lopen naar de hoofdweg! Aangezien ik hier al drie weken ben ga je soms vooruit denken en had ik snel mijn oude slippers nog in de tas gepropt. Bij de hoofdweg een taxi aangehouden, een busje. Daar kunnen heel veel mensen in en dan bedoel ik ook heeeeeel veel. Weer een Gambiaanse ervaring rijker. Op een kruising er weer uitgestapt en op zoek naar een gele taxi. Ging allemaal voortreffelijk! Niets mis met het openbaar vervoer hier! Weer een bijzondere dag in een bijzonder mooi land!

1. Hennie:
    20 februari 2015
    Ha kanjer, ik geniet iedere keer weer van je mooie bijzondere verhalen en extreme ervaringen. En wat staan die kleine babies je goed :-)). Nog heel veel plezier. Dikke knuffel xxx Hennie
  2. Wilma:
    21 februari 2015
    Hee daar, na het lezen van jou verhalen kan ik niet anders dan denken dat we het hier toch wel heeeeel erg goed voor elkaar hebben. Gister bij de kaakchirurg geweest en na afloop ga je gewoon langs de apotheek en krijg je een tas vol medicatie mee (en wij maar zeuren dat ons "eigen risico" zo hoog is. Waar jij nu zit daar is het "eigen risico" pas hoog. En waarschijnlijk klaagt niemand daar.
    En wat een voorrecht dat je bij die bruiloft mocht zijn, wie maakt dat nou mee?! Gelukkig hou je wel van knuffelen. Geniet nog maar goed, want het gaat wel heel snel he. Dikke knuffel
  3. Ingrid:
    Hoi Anita.
    Het is weer een geweldig verhaal. Er is hier een vrouw in Nederland die een Knuffelkliniek is begonnen. Dat is misschien ook wel wat voor jouw. Je doet daar ervaring genoeg op haha. Ze vragen er hier 40 euro voor een half uur voor. Kassa!!!!!

Een virtuele knuffel van mij xxx
  4. Harjet Heres:
    21 februari 2015
    Wat goed dat je het openbaar vervoer aan durft. Wat leuk dat je met handen en voeten en lichaamstaal kan communiceren met de andere dames. Geniet van het weekend. En tel de uren af tot morgenavond. Xxx Harjet