Ik ben een gezegend mens

15 februari 2016 - Bakau, Gambia

Wat is het hier toch een heerlijk leven! Vanmorgen vroeg uit de veren wat geen probleem is want je moet wel! Vandaag weer in vol ornaat aan het ontbijtbuffet  omdat ik moet werken, zaterdag en zondag verschijn ik dus ongewassen in mijn pyama aan het buffet, eerst koffie! Kan hier allemaal, volgende keer neem ik de pantoffels mee. De keuze ziekenhuis of school wordt elke keer makkelijker omdat er geen keuze is. Nu moet ik elke morgen eerst alle kindje langs om een handje te geven, sommigen hangen aan mijn benen en aaien over dat blanke vel. 'Een van de kindjes gaat nu spontaan elke morgen huilen en als ik vraag wat er is wijst ze of naar been of arm, waar niets aan te zien is, maar ze wil gewoon even  lekker kroelen  en knuffelen, niets mis mee! Mijn kleine schattige mannetje heeft een armbandje om die hij elk kwartier af doet en ik dan weer om moet dien, dus je begrijpt, voor de kliniek is weinig ruimte. Nu is het hier donderdag independence day wat betekent dat school en kliniek dicht is. Dat kan echt niet !!! Ik kom hier om te werken! Dus woensdagnacht toch de nachtdienst in en kan ik donderdag overdag slapen. Is geen straf, lekker  op het strand, onder een parasol, kan me ergere nachtdiensten indenken. Nog even het weerbericht: in de schaduw 36 graden en in de zon lekker warm. Succes jullie daar!

1. Anita:
    Lieve Gezegende.
    Ik geniet van je verhalen. Goed bezig Sjon!
    Groetjes van die andere,
    Anita
  2. Rien Stegman:
    Lieve juf,

Ik snap dat de kinderen gek op je zijn. Wat een prachtige huisvlijt, dat daar op tafel ligt! En samen tellen, natuurlijk. Jij genieten, zij genieten! Zo doorgaan, Anita! Liefs!
  3. Peter Voorn:
    Zuster, juf, toerist, Anita,