Cleaningday en hitte

16 februari 2015 - Bakau, Gambia

Afgelopen zaterdag was het weer nationale cleaningday, dat betekent dat iedereen zijn auto moet wassen en zijn stoepje moet vegen. Je ziet dan ook geen auto rijden. Aangezien wij vandaag in de bevallingskliniek weer moesten verhuizen naar ons oude stekkie want het dak zit er op dacht ik, wij houden vandaag cleaningday! Ben begonnen met kasten uit te pakken en te soppen en het duurde maar even of al het personeel was in de weer met bezems en sopdoek. Mijn kleine emmertje water was zo vuil dus ik wilde nieuwe halen maaaaaar dat kon niet, er was geen water. Moest dus de hele morgen soppen met hetzelfde water, nou ja wat moet dat moet. Toen ik aan de Babyweegschaal  toe was dacht ik: dit kan niet wordt het echt niet hygiënischer van dus heb ik daar maar wat  handdesinfectie opgespoten, safety for all! Verder is het hier vandaag bloedheet! Je kunt niet in de zon lopen. Er hangt een soort mist, dat is dust uit de Sahara en dat brengt ook warmte mee, douchen helpt dus niet meer, je bent zo weer oranje, gewoon rustig in de schaduw zitten en afwachten. Trouwens vanmorgen zag ik een aap cola drinken, ach, alles went!

1. Jack van den Berg:
    16 februari 2015
    René aan de cola? Sorry, ik ben niet origineel ;2 x dezelfde 'grap' ;-)
  2. Harjet Heres:
    16 februari 2015
    Nou, oranje boven dan maar. Sterkte met de hitte.
    Ook nog carnavalgekte in de hotels? Het was in Zwolle weer raak. Gelukkig is het langs ons heen gegaan.
  3. Lammie:
    16 februari 2015
    Is Rene er al ? Die komt toch volgende week pas !!
  4. Lammie:
    16 februari 2015
    Apen aan de koekjes en de cola. Hebben ze ook al Obesitas?!?!
  5. Els kok:
    17 februari 2015
    Super wat je aan het doen bent!!! Succes de komende tijd en een fijne tijd!
  6. Jolanda:
    Hoi Anita,

Bijzondere beesten die apen. Ik merk dat je al helemaal gewend bent. Geniet er van.

Groetjes Jolanda
  7. Ingrid:
    17 februari 2015
    Ik heb wel weer genoten van de carnavalsgekte. Het was weer een geweldig feestje. Je bent een trouwe schrijfster. Ik loop alweer een paar blogs achter. Het was hier vandaag ook cleaningday. Alle carnavalsconfetti en troep weer opgeruimd. Gelukkig hoefde ik niet alles met 1 emmertje sop te doen.
    Zag je die aap echt cola drinken of was je zelf door de hitte bevangen haha.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Dikke knuffel.